Принт версія
 
архів

Події

  • 16.02.2009

    "БЕРЕЖЛИВЕ ВИРОБНИЦТВО" ПРОТИ КРИЗИ На початку лютого Корпоративний університет провів бізнес-симуляцію для керівників Копрового цеху ЧерМК ВАТ "Сєвєрсталь".

  • 30.01.2009

    ІМПОРТ КУЛЬТУРИ TOYOTA ЯК МІФ І ПОМИЛКА Впровадження теорії успішне тоді, коли її культура і філософія вдало накладаються на місцеву культуру і філософію компанії. Я хочу розглянути точки, де збіг неможливий і де воно реальне в наших соцiо-культурних умовах.


всі

Семінари та навчання

Композитор Иван Карбиц Автомобили Lamborghini

Шість сигм

Шість сигм ( Six Sigma) – підхід, який виник в компанії Motorola  до вдосконалення бізнесу через пошук і виключення причин помилок або дефектів в бізнес-процесах, зосередившись на критично важливих для споживача вихідних параметрах. По суті, термін Сигма використовується в статистиці для позначення відхилень, а кінцева мета підходу «Шість сигм» – такий рівень ефективності процесу, при якому на кожен мільйон можливостей або операцій доводиться всього 3,4 дефекту.

Одним з ключових чинників успіху системи є її висока організованість і масштабний рівень залучення персоналу компанії. Вся діяльність проводиться в рамках проектів, кожен з яких оцінюється з точки зору підвищення акціонерної вартості і має встановлені цілі, терміни, бюджет, відповідальних і т.п. 
Іншим найважливішим чинником успіху «Шість сигм» є прекрасний набір статистичних інструментів, що дозволяють досягти необхідного рівня якості.

Масштаб реалізації Шести сигм

Впровадження Шести сигм починається з визначення масштабу змін, акцентів проектів і доріг реалізації програми. Кожен шлях має свій рівень обхвату і міру впливу на бізнес компанії.

Шлях 1: Трансформація бізнесу 
Повномасштабний проект змін, що здійснюється в компаніях, які потребують корінних перетворень і володіють баченням майбутнього стану бізнесу. В ході проектів дуже часто піддаються змінам основні функціональні області і ключові бізнес-процеси.

Шлях 2: Стратегія вдосконалення 
Програма поліпшень обмежується однією або двома найважливішими потребами організації і концентрується на окремих бізнес-одиницях або функціональних областях. Для даних напрямів проводиться повноцінна робота в рамках Шести сигм, проте зміни практично на зачіпають суміжні області.

Шлях 3: Вирішення проблем 
Використання інструментів Шести сигм для вирішення певних проблем із залученням невеликої кількості співробітників, що дозволяє крок за кроком робити необхідні зміни, не ініціюючи серйозні зміни в компанії і використовувати методи аналізу даних для виявлення основних причин проблем.

Інфраструктура впровадження

Впровадження системи Шість сигм складається з роботи співробітників, залучених до реалізації – кожен учасник процесу володіє певними повноваженнями і зонами відповідальності, витрачає певну кількість часу на роботу в програмі і виконує свої завдання, забезпечуючи загальний результат. Ролі в програмі чітко регламентовані, а їх назви позичені з бойових мистецтв:

Зелений пояс 
Співробітник, який пройшов навчання, має досвід в області шести сигм і є членом команди, частково зайнятий в програмі і продовжує виконувати свою безпосередню роботу. Відповідає за вироблення нових ідей і пошук рішень, які надалі інтегрує в поточну діяльність.

Чорний пояс 
Співробітник, на 100% зайнятий в програмі і весь робочий час приділяючий пошуку цікавих можливостей і отримання результатів. Володіє досвідом вирішення проблем, навиками збору і аналізу даних. Відповідає за запуск і успішний хід проекту в рамках програми впровадження Шість сигм, навчає і займається членами команди проекту.

Майстер чорного поясу 
Експерт в області аналітичних методів шести сигм, який навчає, підтримує і консультує співробітників із статусом чорного поясу, стежить за ключовими показниками роботи команди і допомагає застосовувати на практиці рішення, вироблені в ході проектів.

Чемпіон або спонсор 
Ключовий менеджер або вищий виконавчий керівник, який часто є членом Правління компанії. Спонсор запускає і, надалі, підтримує проект, яким керує співробітник із статусом чорного поясу.  Відповідає за результати проектів, відповідність проектів загальним цілям компанії, виділення ресурсів для роботи і взаємодію з іншими проектами. 

Лідер реалізації 
Вищий виконавчий менеджер компанії, який керує всією програмою Шість сигм і підтримує процес змін. Крім того, він головний відповідальний за практичне виконання планів по реалізації. Основні завдання лідера – поширювати філософію, культуру і інструменти шести сигм по всій організації, надавати допомогу в процесі практичної реалізації заходів і здобутті фінансової віддачі від впровадження проектів.

DMAIC – командний спосіб вирішення проблем в системі Шість сигм

Для успішної реалізації програми покращень дуже поважно мати єдиний процес роботи команд – модель, якою користуються всі учасники програми. Такий процес в системі Шість сигм називається DMAIC і складається з п'яти кроків: Define (визначення), Measure (вимір), Analyse (аналіз), Improve (покращення), Control (контроль). Працюючи по моделі DMAIC, команда проекту починає роботу з постановки проблеми і закінчує реалізацією рішення.

Define (визначення) – команда визначає проблему і напрями роботи над нею, підтверджує можливості і оцінює вигоди від вдосконалення, визначає кордони і цілі проекту.

Measure (вимір) – збираються первинні дані і визначається стартовий рівень сигм процесу, над яким проводиться робота.

Analyse (аналіз) – етап визначення фундаментальної причини проблеми за допомогою статистичних методів і аналітичного циклу, в ході якого гіпотези виробляються і перевіряються до тих пір, поки не буде визначена корінна причина, підтверджена фактичними даними.

Improve (покращення) – оцінка пропозицій, включаючи витрати і можливі вигоди, вибір кращих рішень, виходячи з критеріїв, закладених на початку проекту. Остаточне рішення затверджується чемпіоном, а частіше – всім Правлінням компанії. Далі покращення стає реалізацією, що включає остаточне планування і рух до результатів.

Control (контроль) – команда проекту розробляє інструменти відстеження змін і надає допомогу керівникам, допомагаючи відстежувати ключові параметри проектів. Учасники проекту забезпечують довготривалу підтримку проекту з боку вищих керівників компанії і передають відповідальність за проект тим, хто виконує свою поточну роботу.

Методичне і послідовне вживання принципів концепції Шість сигм дає вражаючі результати. Не потрібно боятися і труднощів, пов'язаних з використанням складних статистичних методів аналізу і інструментів управління якістю. Саме вони дозволяють відійти від управління на основі інтуїції до управління на основі фактів і даних, перетворюючи Шість сигм на практичний і корисний інструмент управління бізнесом.

 
Rambler's Top100